Søg i min blog

tirsdag den 15. november 2011

Øv-dag

Kender I dem?
Stop op i morges - for sent. Batteriet på telefonen gik død i nat, så mit vækkeur var ligeså træt, som jeg var, da jeg vågnede kl. otte i total paniktilstand. F***. Hoppede hurtigt i noget tøj, kastede en banan indenbords og børstede tænder. Ned på cyklen, over til bussen. Ser bussen køre fra mig og ved, at det betyder, jeg må cykle på arbejde for at have en jordisk chance for ikke at komme alt for sent.
Begiver mig ud på de ti kilometer på cykel i bakke-helvedet Aarhus. Når kun cirka halvvejs ud på arbejde, da cyklen punkterer. Bagdækket. Selvfølgelig. Så det er ekstra besværligt at få lappet.
Løb ned til nærmeste busstoppested og nåede en anden bus på arbejde. Måtte selvfølgelig bare betale et ekstra klip, fordi det var en regionalbus. TRÆLS.

Kom på arbejde. Finder så ud af, jeg har glemt alt om deo'en i morges. Wow, hvor lækkert. Smækker mascara på og låner en kollegas nivea. Dejligt. Får en kop kaffe og begynder dagens arbejdsopgaver.

Tager fri over middag for at mødes med en veninde på universitetet til en læsedate. Glæder mig. Skal lige hente cyklen på vejen og aflevere den hos en cykelsmed. Damn om den ikke er blevet nakket! OMG, hvem fanden stjæler en punkteret og låst cykel?

Tager bussen ind til politistationen og melder cyklen stjålet. Får at vide, at jeg ikke skal regne med, at den dukker op igen og lige så godt kan gå til forsikringen ASAP.  Ringer til forsikringen. Venter i telefonkø i et lille kvarter, har stelnummeret klar og får så at vide, at min fine (kun to år gamle) cykel er omkring 1200 kroner værd. WHAT? Skal jeg finde en ny Raleigh til 1200 dask? YOU GOTTA BE KIDDIN' ME!

Er lige landet på universitetet nu. Der er udsolgt at romkugler i kantinen. Ej, men come on!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar