Søg i min blog

torsdag den 8. december 2011

Store forandringer

Der sker mange rimelig vilde ting i mit liv i øjeblikket. For det første sidder jeg midt i min eksamensperiode. Det er i sig selv vildt, på den hektiske måde (ja, burde have læst mere grundigt i løbet af semestret). Men derudover er jeg i gang med et større bureaukratisk og administrativt projekt - jeg skal nemlig på udveksling. Det lyder sikkert helt fantastisk for de fleste, og ja, det er også noget jeg glæder mig helt ustyrligt til. MEN! Tingene er først faldet på plads for et par uger siden, og jeg mangler stadig en del formularer, ansøgninger og andre praktiske ting, før jeg for alvor kan glæde mig til og fokusere på min udveksling. Blandt andet er mit universitet ikke superskarpt på det administrative område, så på nuværende tidspunkt er det ikke engang sikkert, jeg kan få merioverført min udveksling, og så gør pointen jo lissom fløjten, ikk? Det samme gør mit stipendium i øvrigt, og så kan der tilføjes økonomiske problemer til bunken af ting, der skal styr på, inden jeg kan tage afsted.

Nå, men hvor skal. jeg så hen? Måske har I allerede gættet det ved at se mit nyt tilføjede label?
Jeg skal simpelthen til München. Sydtysklands perle af en by! Jeg glæder mig til en vinter med skiløb i alperne og en masse dejlig sne (og en infrastruktur, der er vant til at håndtere sne!), et lunt forår med bjergudsigt og en sommer i bedste Heidi-stil. Det skal nok blive helt og aldeles fantastisk. Men altså i øjeblikket bliver min glæde en smule overskygget af eksamen og alle de praktiske ting, der skal falde på plads. Første skridt bliver at købe en flybillet, afgang i midten af januar. Så må det da blive lidt mere realistisk - at jeg skal afsted og at det nok skal blive rigtigt, rigtig godt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar